poniedziałek, 18 marca 2019

Jak ocenianie „Przedsmak zła”?



Alex Kava „Przedsmak zła” jest książką dobrą czy przeciętną? 


Alex Kava Tytuł: Przedsmak zła 

Autor: Alex Kava 

Ocena: 6/10

 

Najnowsza książka Alex Kavy na polskim rynku wydawniczym. Aczkolwiek „Przedsmak zła” jest pierwszym dziełem pod względem chronologicznym. Stanowi prequel „Dotyku zła”, a dokładniej pierwszej sprawy, w jaką została zaangażowana główna bohaterka, agentka FBI Maggie O’Dell.


Poznajemy jej dotychczasową profesję – tworzenie profilu psychologicznego morderców. Dzięki nim pomogła złapać nie jednego zabójcę. Jednak do sprawy Kolekcjonera, tworzyła profile zza biurka, na podstawie przysłanych dowodów przez śledczych.

Alex Kava
W końcu Maggie O’Dell zostaje wysłana wraz z innymi agentami na miejsce zbrodni. To co zaobserwowali, przechodzi ludzkie pojęcia. Trzy zmasakrowane ofiary, pełno krwi, tajemnicza przesyłka od mordercy w styropianowym pudełku i… mała dziewczynka ukryta szopie. Niedługo po tym okazuje się, że niedawno znalezione zwłoki kobiety, łączą się z tym morderstwem. A ofiar może być o wiele więcej.

Zaczyna się gra z mordercą. Zawsze jest krok przed agentami FBI. Nawet Maggie O’Dell nie może zidentyfikować jego kolejnych poczynań, mimo swoich niezwykłych analitycznych zdolności. W końcu nastaje przełom. Ale czy nie rozwścieczy on Kolekcjonera?

Czytałem kilka części z cyklu o Maggie O’Dell, przez co muszę stwierdzić, że „Przedsmak zła” stanowi jedynie nieśmiały wstęp przygód żonatej, ale niezbyt szczęśliwej agentki FBI. Książka odstaje od następnych części tempem akcji, jej zwrotami, charakterystyką oraz kreacją bohaterów czy zawiłością wątków. Nie znaczy to, że „Przedsmak zła” jest książką nudną i niewarta polecenia. O nie! Fani Maggie O’ Dell powinni się z nią zapoznać.

Jednak czegoś mi brakowało, co spowodowałoby, że czytałbym ją z zapartym tchem. Inaczej niż np. „Dotyk zła”.  Dlatego ocena tylko dobra.

Moje poprzednie posty:



12 komentarzy:

  1. Czasami zawiłość jest dobra, aby do końca pozostać w napięciu

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście nie przypadła mi do gustu. Ten brak czegoś utwierdza mnie w opinii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba, kolejna dobra recenzja na Tym blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z ogromną chęcią sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja mam ciągle mieszane uczucia czy to książka po którą powinnam sięgnąć

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za polecenie, a którą część o Maggie O’ Dell radzisz żeby przeczytać w pierwszej kolejności?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio czytam mało kryminałów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kavę zawsze warto przeczytać, nawet, jeśli jest tylko dobra ta jego powieść.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się w 100%."Przedsmak zła" jest dobra, ale znacznie słabsza niż kolejne części. Późniejsze powieści są znacznie bardziej wciągające.

    OdpowiedzUsuń
  10. Maggie mega mnie wciągnęła. W ogóle uwielbiam Kave i pochłaniam wszystko!

    OdpowiedzUsuń