sobota, 12 stycznia 2019

[Przedpremierowa Recenzja] - „Wiara, miłość, śmierć. Kroniki Martina Bauera” autorstwa Petera Gallerta, Jörga Reitera


Czy w świecie pełnym zbrodni można jeszcze w cokolwiek wierzyć? Odpowiedź w książce "wiara, miłość, śmierć. Kroniki Martina Bauera" autorstwa Petera Gallerta i Jörga Reitera 



Peter Gallert, Jörg Reiter

Tytuł: Wiara, miłość, śmierć. Kroniki Martina Bauera

Autor: Peter Gallert, Jörg Reiter

Ocena: 7/10

Już 14 stycznia 2019 r. ukaże się nakładem wydawnictwa Initium książka pt.: „Wiara, miłość, śmierć. Kroniki Martina Bauera” autorstwa Petera Gallerta, Jörga Reitera. W każdym podrozdziale czytelnicy spotkają tytułową „wiarę, miłość i śmierć”. 


Książkę określono jako kryminał, choć bardziej zakwalifikowałbym ją jako thriller psychologiczny. Codziennie sprawy, wątpliwości życiowe, zawodowe, religijne ukazano bardzo szczegółowo i realistycznie. 

Wszystko zaczyna się na jednym z głównych mostów w Duisburgu, gdzie duchowny policyjny, Martin Bauer stara się powstrzymać przed samobójstwem jednego z miejscowych policjantów. Udaje mu się to w bardzo nietypowy sposób, ocierający się o granicę życia i śmierci. Bauer jest przekonany, że pomógł mężczyźnie. 

Jednak parę godzin później dowiaduje się o jego samobójczym skoku z najwyższego piętra samochodowego parkingu. Jak to możliwe? Czyżby zawiodła go intuicja? 

Peter Gallert, Jörg Reiter

Martin Bauer zaczyna drążyć sprawę, którą w szeregach policji uznano za zamkniętą. Krok po kroku, natrafiając na różne trudności, stara się dojść do prawdy o mężczyźnie i jego śmierci. Dużą rolę odegra w tym wszystkim wydarzenie z przeszłości pewnej paczki przyjaciół. Co to jest prawda i jaka ona jest?

Półświatek, prostytucja, narkotyki to klimaty wśród których Bauer będzie zmuszony obracać się. Czy uda mu się zdobyć odpowiedzi na nurtujące go pytania? A może w wyniku śledztwa utraci to, co dla niego jest najistotniejsze? Rodzina (jest ewangelikiem) oraz…. Wiara? Która z nich jest tak naprawdę dla niego ważniejsza?

Książka warta polecenia na zimowe wieczory !

Dziękuje Wydawnictwu Initium za egzemplarz i możliwość zrecenzowania!
Wydawnictwo Initium
 

Moje poprzednie posty:





21 komentarzy:

  1. A jak jest Twoja ocena? Piszesz o czym jest książka, ale nie ma w tym w ogóle Twojego zdania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj... widzę, że nie umieściłem oceny. Oczywiście 7/10 czyli w mojej skali ocena bardzo dobra :)

      Usuń
    2. Chodziło mi o to, że w Twojej recenzji jest za mało Twojej opinii. Właściwie jest tylko jedno zdanie. Gdyby nie ono można by wziąć post za zapowiedź a nie recenzję.
      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Nom w sumie masz racje. Dzięki za wskazówki :-)

      Usuń
  2. Uwielbiam kryminały i fabuła tej książki też bardzo mi się podoba. Jeżeli spotkam ją gdzieś w empiku na pewno chętnie ją kupię.

    OdpowiedzUsuń
  3. A jak ty oceniasz książkę ? Podobała ci się ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj... widzę, że nie umieściłem oceny. Oczywiście 7/10 czyli w mojej skali ocena bardzo dobra :)

      Usuń
  4. Chyba sobie podaruję. Aktualnie czeka na mnie taki stos, że wybieram tylko 9/10 co najmniej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy ja wiem, średnio podchodzi mi ta fabuła. Raczej nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Za mało Twojej opinii, twoich odczuć a za dużo opisu fabuły jak dla mnie. Ale fabularnie może się książka bronić. Chociaz sama staram się wybierać te które po jednym zdaniu mnie wessają w siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe pozycje. jakoś ostatnio zaniedbuję czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze o tej książce nie słyszałam, muszę się rozejrzeć, bo zaciekawiłaś mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. W tej chwili myślę, że książka jak dla mnie za ciężka, potrzebuję lżejszej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam o tej książce. Ostatnio czytam kryminały. Będę o niej pamiętać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za recenzję, chętnie przeczytam tą książkę.

    OdpowiedzUsuń