środa, 1 lipca 2020

Czy dobrze znasz swoje dzieci? - Piotr Borlik "Zapłacz dla mnie" [Recenzja]


Czy dzisiejszy świat jest wolny od gangsterskich układów, wpływających na środowisko polityczne, mundurowe i dziennikarskie? Odpowiedź znajdziemy w najnowszej powieści Piotra Borlika pt. „Zapłacz dla mnie”.


Piotr BorlikTytuł:


Zapłacz dla mnie


Autor:


Piotr Borlik


Ocena:


7/10


Książkę kupisz w: Sklep



Powieść zaczyna się nietypowo. Retrospekcja, która ukazuje nieoczywiste przyczyny trafienia za kratki głównego bohatera Jakuba Ramona. Po niej następuje przeskok o dziewiętnaście lat. Akcja przenosi się do dzisiejszego Sopotu. Na jednej z plaż znaleziono ciało zgwałconej nastolatki. Policja bardzo szybko wytypowała oskarżonego. W świetle znalezionych dowodach stał się nim kolega zamordowanej.

I tu spotykamy się ponownie z Jakubem Ramonem. Dziwnym trafem skazany zostanie zwolniony z więzienia. Wszystko odbywa się po cichu, jakby w oczach społeczeństwa miało to stanowić tajemnicę. Jedna z młodych dziennikarek od razu zadaje pytanie. Dlaczego były policjant, zabójca swojego partnera wychodzi na warunkowe raptem dwa lata przed końcem wyroku?

Piotr BorlikPytanie okazuje się jak najbardziej zasadne. Jakub postanowił włączyć się w zbadanie okoliczności zabójstwa nastolatki. Godzi się na pewne zlecenie, które da mu czas na uratowanie chłopaka. Jednak wydarzenia przybierają nieoczekiwane obrót.

To, co do tej pory wydawało się oczywiste, zmieniło się w całkowitą nieprawdą. Plan Ramona szybko legł w gruzach. Musiał jak najszybciej spełnić żądania mocodawców. Tylko czy nie obyło się bez ofiar? Kosztem kogoś bliskiego…

Zagadka kryminalna w powieści dała dużo do myślenia przez ciekawą konstrukcję i zwroty akcji. Niestety ganię autora za zakończenie oraz wyjaśnienie zabójstwa. Uważam, że jest dość płytkie, nieprawdopodobne i mocno zapętlone. Po prostu nie trafia do mnie. A postać nauczyciela – bardziej mnie zniesmaczyła, niż zaintrygowała.

„Zapłacz dla mnie” oceniam bardzo dobrze. Polecam ze względu na intrygę mafijną, postać Jakuba Ramona i jego poczynania.

Moje poprzednie posty to:

5 komentarzy:

  1. Nie czytałam.Ale recenzja jest ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  2. Fabuła idealna do adaptacji filmowej. No i gratuluję, dobra recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje klimaty. Bardzo lubię książki,które trzymają w napięciu od pierwszej do ostatniej strony.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bym przeczytała ze względu na akcję w Sopocie- uwielbiam książki, które dzieją się nad morzem:)

    OdpowiedzUsuń
  5. zupełnie nie mój klimat, jakoś za ciężko by mi się czytało, ale wiem komu polecę :-)

    OdpowiedzUsuń