sobota, 15 czerwca 2019

„Odwyk” podbija serca czytelników!



15 czerwca minął miesiąc od premiery mojego debiutanckiego kryminału pt. „Odwyk”. Zabójstwa, wybuchy, pożary, łzy i krew, a wszystko w realistyczne opisanej Łodzi. Jak „Odwyk” został odebrany przez czytelników i recenzentów?


Adam Widerski Autor: 

Adam Widerski

Tytuł: 

„Odwyk”

Ocena na portalu lubimyczytac.pl (stan na 15 czerwca): 8,29/10




Możecie go kupić pod poniższym linkiem - "ODWYK" ADAM WIDERSKI

Oczekując daty premiery „Odwyku”, byłem pełen obaw. Napisać i wydać książkę to jedno, ale czy zostanie ona dobrze przyjęta przez czytelników? Takiej gwarancji nie daje nikt. Obronić się może jedynie za pomocą dobrze skonstruowanej fabuły, łączących się wątków, charakterystycznych postaci, licznej akcji, dobrych dialogów, zaskakujących zwrotów akcji i nieoczekiwanej tożsamości mordercy. 

Czy „Odwyk” spełnia te wymagana? Mnie ciężko ocenić, ale oddaje głos czytelnikom:

Świetnie zbudowana, niesztampowa fabuła to zdecydowanie najmocniejszy element książki. Autor stworzył przemyślaną w każdym calu historię, która zaskakuje, porywa i pozwala totalnie zatopić się w książce. Autor zapewnił mi kilka naprawdę świetnych wieczorów, podczas których pożerałam kolejne strony i próbowałam razem z łódzką policją wytropić seryjnego zabójcę! Jeśli tak wygląda debiut w wykonaniu Adama, to jestem ciekawa, co będzie dalej! (Pozeramstrony.pl)

Adam Widerski Adam Widerski celowo bawi się z czytelnikiem, podrzucając co chwilę nowe tropy i nowe podejrzenia, podsuwając przy tym w tle ważne wskazówki mogące schwytać mordercę. Ta swoista gra z czytelnikiem buduje napięcie i nie pozwala oderwać się od lektury tej książki dopóty, dopóki cała intryga nie zostanie rozwiązana. Są tu bowiem skrywane głęboko sekrety, przestępcze układy, traumy z przeszłości i ludzkie słabości. Wszystko to tworzy iście wybuchową mieszankę.«Odwyk» to także literacka wędrówka po różnej maści zakamarkach Łodzi– dzięki dokładnemu odwzorowaniu przez autora topografii poszczególnych ulic w tym mieście. (Subiektywnieoksiazkach.pl)

Intryga to iście koronkowa robota, której należą się ogromne brawa.«Odwyk» to emocjonująca podróż do zakamarków ludzkich słabości oraz psychiki. Adam Widerski nie tylko zabrał nas na wycieczkę do własnego JA. Zaprosił nas w podróż ulicami Łodzi. I mimo że nigdy nie byłem w tym mieście, mogłem poczuć się tak, jakbym tam był. Podsumowując, pomysł na fabułę genialny, a wykonanie mistrzowskie. (Czyt-NIK.pl)

To bardzo udany debiut, obiecujący nam kolejne ciekawe, kryminalne dokonania autora. Skoro już dziś bardzo sprawnie myli nasze ścieżki, wodzi nas z zamkniętymi oczami po niebezpiecznych rejonach, zaskakuje rozwiązaniami, a dodatkowo znajduje bardzo zgrabny sposób na wplecenie w akcję prywatnych, dręczących wspomnień bohatera, które na sprawie odcisną swoje piętno, należy tylko przyklasnąć takiemu pisarstwu (Pani_Ka Czyta)

Odwyk wciągnął mnie bez reszty, świetny pomysł na fabułę, dogranie szczegółów na maxa i bardzo przyjemny w odbiorze język, którym posługuje się autor sprawiają, że książkę czyta się jednym tchem - na wdechu. Moim zdaniem o tym debiucie będzie głośno i mam nadzieję, że to nie koniec przygody Adama z pisaniem. Jestem fanką thrillerów i czytam ich naprawdę dużo, uważam, że Adam Widerski i jego Odwyk zupełnie nie odstają od topowych pisarzy tego gatunku, wręcz wyróżnia się wśród nich, a to dobrze wróży. (markietanka-mojeksiążki.blogspot.com)

Adam Widerski

Sam pomysł na powieść jest intrygujący. W dodatku wszystko jest świetnie poprowadzone - od samego początku do końca. Co więcej, uważam, że lepiej tej powieści nie dało się napisać. A zakończenie? Epilog to dopiero wbija w fotel! Szczęka opada na samą podłogę z wrażenia. Dawno nie czułam się aż tak bardzo wkręcona w taki kryminał, który dodatkowo jest debiutem! (tylkomagiasłowa.blogspot.com)

Moim zdaniem to jeden z najlepszych debiutów, jaki trafił w moje ręce w ostatnim czasie. Trzymam kciuki za autora, życząc mu z całego serca wielu sukcesów, bo dla mnie on już odniósł wielki sukces. Nie każdy pisarz tak mocno potrafi związać czytelnika z fabułą, jak autor tej powieści, w intrygę kryminalną wplatając tajemnice z przeszłości, romans, układy korupcyjne i traumatyczne wspomnienia, oraz trudności, z jakimi muszą się mierzyć policjanci z wydziału dochodzeniowo-śledczego. A przy okazji przeprowadza nas przez Łódź z taką dokładnością, że zapewne ktoś, kto mieszka w tym mieście z łatwością, odnajdzie się w miejscach tutaj opisanych. (ksiazkiidy.pl)

Adam Widerski Śmiało mogę porównać książkę do "Pochłaniacza" Bondy. Jak dla mnie mega dobra! Czyta się ją lekko i przyjemnie, można zapomnieć przy niej o otaczającym nas świecie. Cała książka, może wydawać się z pozoru taka jak wszystkie, ale ona ma bardziej złożone tło, bo trzeba się trochę lat wstecz cofnąć, i wsłuchać się w to dziecko małe...  A cała akcja dzieje się w Łodzi, podobno w takiej, której nikt z turystów nie zna. (sklerotyczka.pl)

Ta powieść to bardzo mocny kryminał. Krwawy. Okrutny. Napisany bardzo przejrzyście i lekko z bardzo wyrazistą fabułą, logiczną zagadką kryminalną, nieudziwnioną na silę, choć do końca nieodgadnioną. Z bardzo adekwatnymi dialogami (no tak, tak, trochę tu soczyście, ale inaczej się nie da) i wartką, bardzo spójną akcją.  Dodatkowym atutem, (książka ma ich wiele), jest motyw zbrodni. Po prostu jest wiarygodny i świetnie wprowadzony. (Zastroniec,iwona.banach.blogspot.com)

”Odwyk” to świetnie skonstruowany polski kryminał. Autor umiejętnie łączy ze sobą wszystkie wątki. Fabuła jest przemyślana, dialogi dopracowane a opisy pobudzające wyobraźnię. Czytając tą historię ma się wrażenie, że jest się świadkiem w środku tych wszystkich zdarzeń. Doskonale został tu przedstawiony realistyczny klimat powieści, a sami bohaterowie są bardzo wyraziści. Ta historia czyta się po prostu sama. Jest tak wciągająca, że szkoda się od niej odrywać. Autor również z dokładnością przedstawił pracę śledczych oraz nie ominął tematów tabu. (Rudy_lisek_czyta)

Trzeba zaznaczyć, że historia jest brutalna. Sam sposób popełniania zbrodni przez mordercę szokuje, ale to tylko początek. Odwyk opowiada czytelnikowi o znęcaniu się nad dziećmi, w tym o wykorzystywaniu seksualnym. Momentami czyta się ją z sercem pękającym na kawałki i chęcią zemsty. To tylko dowodzi tego, jak autor skutecznie manipuluje emocjami. Zainteresowanie, z jakim czytałam Odwyk, nie opuszczało mnie nawet na moment. Śmiem twierdzić, że jest to rasowy kryminał, który polubi każdy miłośnik gatunku. (gloskultury.pl)

Czytaliście już „Odwyk”? Czekam na wasze opinie!

12 komentarzy:

  1. Recenzowanie takich książek to czysta przyjemność :) Czekam już na kolejne tytuły, trzymam kciuki za trwały sukces. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. To idealna książka dla mnie, choć czasu mi brakuje na czytanie ostatnio

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytam, jak tylko pojawi się w mojej bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżeli ktoś porównuje tą książkę to twórczości Bondy, to znaczy, że jest naprawdę dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie czytałam, ale widać, że rzeczywiście podbija internet!

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, że książka cieszy się sporym powodzeniem :) Gratuluję :) Czasem lubię przeczytać dobry kryminał. Recenzje zachęcają, więc pewnie przeczytam w dogodnym momencie :)

    OdpowiedzUsuń