środa, 3 lipca 2019

Morderstwa kleryków urzekły czytelników? – „21:37” Mariusz Czubaj [Recenzja]



W końcu postanowiłem sięgnąć po serię opowiadającą przygody profilera Rudolfa Heizna. Autorem ich jest znany z literackiego świata kryminalnego Mariusz Czubaj, który w 2009 r. otrzymał Nagrodę Wielkiego Kalibru właśnie za „21:37”. Książka do nabycia w tej KSIĘGARNI.


Mariusz Czubaj

Tytuł: 
21:37
Autor: 
Mariusz Czubaj
Ocena: 
6/10




Cóż mogę powiedzieć? Przeczytane. Muszę stwierdzić, że książka dobra, ale bez rewelacji. Zapowiadała się bardzo ciekawie - podwójne zabójstwo dwóch młodych kleryków naznaczonych liczbami, wskazującymi godzinę śmierci św. Jana Pawła II. Atmosfera religijna, symbolika i skostniała struktura seminarium były ciekawymi wątkami powieści. 

Jednak w dalszej perspektywie zostały one ukazane dość prosto i płytko.Oczywiście zagadka została rozwiązana przez głównego bohatera, profilera Rudolfa Heinza, a tożsamość zabójcy może być zaskoczeniem dla niejednego czytelnika. 

Aczkolwiek rozwiązanie i zakończeniem było pozbawione jakiejkolwiek akcji (prócz zabójstwa sprawcy przez nie wiadomo kogo, streszczonego w dwóch linijkach).

Plusem wydawałyby się inne morderstwo dziejące się w tym samym czasie. Ale... niestety, jak dla mnie, toczyło się to bardzo na uboczu i zasadniczo nie łączyło się z niczym w książce. Za kilka plusów i minusów wystawiam ocenę: dobrą.

Moje poprzednie posty:

16 komentarzy:

  1. Hmmm... to chyba nie do końca styl książki dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię książki kryminalne, jednak ta szczególnie mnie zainteresowała. Podoba mi się Twoja szczera opinia na jej temat.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za recenzje. Mam 0robkem z tym tytułem, z jednej strony chciałabym ją przeczytać a z drugiej nie do końca do mnie przemawia. Jak będzie kiedyś w bibliotece to może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tutaj zawsze można otrzymać trafną opinię na temat książki :) niestety tym razem książka nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś do tej pory omijałam książki Czubaja, a czekają na półce na swoją kolej... Muszę nadrobić, chociaż raczej nie zacznę od "21:37" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta książka mnie nie przekonuje, jak większość kobiet wolę obyczajówki

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię kryminały, ale ta książka jakoś nie przekonuje mnie do siebie...

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie już trochę zmęczyly tego typu książki, jakoś ich straszny wysyp ostatnio ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Skoro tak niespecjalnie polecasz to chyba też bym po nią nie sięgnęła.

    OdpowiedzUsuń