poniedziałek, 5 sierpnia 2019

Zbrodnia w czasie świątecznym pełna absurdu. Tylku u Iwony Banach w „Pewnej zimy nad morzem” [Recenzja]



Jak stworzyć książkę pełną absurdu, przerysowań, czarnego i białego humoru? Trzeba zapytać Iwonę Banach oraz przeczytać „Pewnej zimy nad morzem”. Dawka ironii gwarantowana. 

Iwona Banach

Tytuł:

„Pewnej zimy na morzem”

Autor:

Iwona Banach

Ocena:

7/10

Książkę kupić – TUTAJ!


Skarbowo – niewielka mieścina nad morzem z jednym jedynym kurortem „Magiczna Przystań”. Latem przepełnionym, a w zimie pustym. Nie tym razem. Wszystkie pokoje zostają zarezerwowane przez ekscentryczną autorkę powieści romantycznej. Niby na wieczór, a raczej tydzień autorski.

Iwona BanachWyselekcjonowana grupa kobiet jednej z grup czytelniczych na facebooku. Wszystko przygotowane na tip-top. Motyw przewodni – Demon. Nic tylko się bawić i sprzedawać książki. Tylko jak się bawić skoro kilka domów dalej na ścianie pojawia się krwawy napis, a znienawidzona turystka Julita, ginie zadźgana mieczem. Natomiast podczas wigilijnej imprezy otruto kobietę wyglądającą jak… Julita.

O co tutaj chodzi? Wszyscy zadają sobie pytanie. Miejscowi, nieporadni policjanci, lokalne samotne, starsze kobiety raczące się dziwnymi alkoholami, łaknące specyficznej rozrywki i, o grozo, cieszące się z pojawienia demona. Nadto, pani Dziubowa i jej koty. O staruszce można by pisać wiele, lecz skrajna naiwność, ironia oraz najmniej pojęte dziwactwo opisuje ją najlepiej.

Czy zbrodnie uda się wyjaśnić? Trochę to potrwa, ale humor i taka pokręcone, że aż absurdalne wydarzenia towarzyszom na każdej stronie. Może tego było ciut za dużo, co czasami zaburzało płynność czytania i ze zbrodni robiło całkowity sarkazm, ironie i absurd.

Tylko czy o to czasem nie chodziło?

Moje poprzednie posty:

16 komentarzy:

  1. Ironia i sarkazm - lubię te dwa elementy w książkach. Zaciekawiła mnie ta propozycja. Zapisuję do listy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa propozycja. Muszę przyjrzeć jej się bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sięgnę po nią z przyjemnością.Recenzja zachęca

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy blog Ciekawa propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam już długą listę książek do czytanie, ale po recenzji widzę, że ta też zapowiada się dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki ze zbrodniami to dla mojego męża :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Opis brzmi bardzo ciekawie :) podoba mi się, chętnie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Recenzowałam tą książkę u siebie, ale kompletnie nie moja bajka. Nie lubię takiego humoru.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam o tej książce wcześniej, ale chętnie bym ją przeczytała.

    OdpowiedzUsuń